Hoewel we altijd trachten onze klanten naar tevredenheid te behandelen, kan het incidenteel toch gebeuren dat u klachten heeft. Dat wordt ook door ons als bijzonder vervelend ervaren.
Wij zijn altijd in ontwikkeling en volop bezig onze klachtenprocedure aan te scherpen. Dit heeft voor u een aantal wijzigingen als gevolg.
Zie onze Algemene Voorwaarden om na te gaan onder welke voorwaarden artikelen bij ons als klacht/retour mogen worden aangemeld. Tevens hanteren wij de Algemene Voorwaarden Koninklijke CBM sectie woonmeubel.
Op welke manier kunt u een klacht en/of een retour bij ons kenbaar maken?
Wij vragen u vriendelijk om uw klacht per e-mail aan ons door te geven naar het volgende e-mailadres: klantenservice@havewood.nl
Om uw klacht spoedig in behandeling te kunnen nemen vragen wij u om in ieder geval ONS desbetreffende ordernummer te vermelden en uw referentie. Dit ook graag vermelden in de onderwerpregel van uw mail. Bijvoorbeeld 10300 // commissie…
Gelieve over iedere klacht een afzonderlijke mail te sturen zodat wij per order/commissie het overzicht kunnen behouden.
Verder vragen wij u vriendelijk om duidelijke foto’s van de klacht in de mail bij te voegen zodat wij de klacht kunnen beoordelen.
- Wanneer de verpakking bij aflevering is beschadigd (en het artikel dat in de verpakking zit) willen wij u vriendelijk vragen zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen 2 werkdagen bij ons melding te maken. Deze melding dient voorzien te zijn van een (of indien nodig meer) duidelijke foto van de beschadigde verpakking.
- Daarna kunt u de verpakking op de plaats van de beschadiging een beetje verder open maken en een duidelijke foto van daaronder maken, daar op moet dus goed zichtbaar zijn dat het artikel ook beschadigd is en niet alleen de verpakking.
Uw klacht wordt dan intern bij ons doorgestuurd naar de meest geschikte persoon om deze in behandeling te nemen.
Krijg ik een bericht over de ingediende klacht van die desbetreffende order?
Ja, wij streven er naar uw email binnen 5 werkdagen te hebben opgepakt en u te informeren over de status van de ontvangen aanvraag.
Wij zullen u in eerste instantie voorstel doen over de oplossing van uw klacht en proberen dus op die manier naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Als het echter noodzakelijk is nader onderzoek te betrachten, zullen we bij deze berichtgeving aangeven welke termijn het behandelen van uw klacht volgens ons in beslag zal nemen.
Retourneren van een artikel
Indien het voor het oplossen van uw klacht nodig is een artikel naar ons te retourneren (bijvoorbeeld ter reparatie, omruiling of creditering) ontvangt u van ons daarvan een retourbevestiging per mail.
Nadat u van ons een retourbevestiging heeft ontvangen wordt door onze afdeling planning het retour ingepland om op te halen.
De tijd die het kan kosten om een artikel retour te halen kan variëren door verschillende oorzaken bijvoorbeeld:
- Onze voorkeur gaat uit naar het zo optimaal mogelijk combineren van ritten voor onze chauffeurs, dus wij zullen te allen tijde een voor de chauffeur zo gunstig mogelijke oplossing zoeken.
- Wanneer een artikel retour komt ter omruiling zullen wij het artikel pas ophalen indien het nieuw te leveren artikel direct af te geven is.
Wij vragen u vriendelijk om ons retourformulier uit te printen en op het te retourneren artikel te bevestigen. Zo kunnen wij precies nagaan wat er van ons met dit artikel wordt verwacht wanneer het bij ons op het depot is binnengekomen.
Wanneer een artikel retour komt naar ons ter creditering zal de credit pas worden opgemaakt bij ontvangst van het artikel in ons magazijn. Het kan enkele werkdagen in beslag nemen voordat bij de administratie bekend is dat het artikel door ons retour is ontvangen.
Wanneer een artikel retour komt ter reparatie zullen wij de reparatie zo spoedig mogelijk verrichten. Wij informeren u nadat de reparatie is uitgevoerd en wanneer u het artikel terug kunt verwachten.
Heeft u een artikel retour ter omruiling dan zullen wij voor u het betreffende artikel opnieuw bestellen. Hier ontvangt u van ons een schatting van de levertijd. De levertijd kan variëren, afhankelijk van of het artikel bij ons op voorraad is of ook door ons besteld of aangepast dient te worden. Bij voorkeur ruilen wij het artikel om bij levering van het nieuw bestelde artikel.
Indien u 4 weken nadat wij een artikel hebben opgehaald ter creditering of reparatie nog niets van ons heeft vernomen kunt u zelf contact met ons opnemen om de status na te vragen. Dit bij voorkeur ook per mail, in een follow-up van de eerder verzonden mails en altijd onder vermelding van ONS desbetreffende ordernummer vermelden en uw referentie.
Kan ik zelf iets doen om een klacht te voorkomen?
Onze artikelen worden geleverd met een standaard pakketje benodigdheden (bijvoorbeeld schroeven) om het artikel te kunnen monteren. Incidenteel kan het voorkomen dat het bijgeleverde standaard pakketje niet geschikt is voor het monteren van uw specifieke artikel. Bijvoorbeeld omdat uw tafelblad dunner is dan waar de meegeleverde schroeven voor geschikt zijn.
Het is belangrijk dat u zelf voordat u iets monteert nakijkt of het meegeleverde pakketje ook de juiste benodigdheden bevat voor het monteren van uw artikel.
Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor het niet juist monteren of het monteren met het verkeerde materiaal. Schade welke hieruit voorkomt wordt niet door ons vergoed!
Wij verpakken en vervoeren onze producten met zorg. Zorgt u er ook voor dat u onze producten met voorzichtigheid opslaat en vervoert.